Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malykoles
Dyskutant
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj lubelskie Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 1998 r. + LPG
Piwa: 1/6
|
Wysłany: Wto 15 Cze 2010, 19:17
Temat postu: regulacja parownika I generacji |
|
|
witam forumowiczow
mam instalkęę I gen. parownik lovato po wymianie membran oryginalnych oczywiście...
1. jak prawidlowo wyregulowac taki parownik we własnym zakresie. mam na parowniku 1 śrube , pradopodobnie od czułosci membran i jedną śrube na przewodzie gumowym. Jak sie do tego zabrać żeby nie skomplikować sobie bardziej sprawy
2. w trakcie przekręcania kluczyka na zaplon słychać syczenie w parowniku.. czy tak powinno być? |
|
Powrót do góry |
|
|
archive_18
Auto Maniak
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 15058
Piwa: 1623/642
|
Wysłany: Wto 15 Cze 2010, 23:16
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji |
|
|
Regulacja jest prosta, do zrobienia we własnym zakresie. Skład mieszanki ustawiamy następująco: Regulacja instalacji gazowej Regulacja instalacji LPG niewyposażonej w silniki krokowe i komputer sterujący.
Najpierw krótkie wyjaśnienie pojęcia: co to jest Lambda? Głównym parametrem określającym mieszankępaliwowo powietrzną jest lambda – stosunek ilości powietrza dostarczonego w mieszance do iloś[cenzura] potrzebnego do teoretycznie całkowitego spalenia zawartego w niej paliwa. Idealne proporcjeto oczywiście lambda=1, ale silnik spalinowy osiąga maksimum sprawności (ok. 40%) przy lambda=1,15a maksimum mocy przy lambda=0,85.
Bogata mieszanka to większa moc, ubosza mieszanka tonajwiększa ekonomika jazdy, ale tylko w pewnych granicach. Zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka poprostu się nie palą. Zakres stabilnej pracy silnika dla obrotów biegu jałowego to lambda od 0,75 do 1,3.S
tabilna praca silnika przy maksymalnych, pod obciąeniem, to lambda od 0,7 do nawet 3! Podstawowy warunek: silnik musi absolutnie poprawnie pracować na benzynie, mieć dobrze ustawioneobroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza i ŻADNYCH nieszczelności wkorektorze ssącym! Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać – najlepiej poczekać a włączą się wentylatory.
Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Słuą do tego dwie śrubki – jedna na reduktorze(regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawórgłówny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawórgłówny dopóki obroty zaczną wyranie spadać – odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót.Teraz lambda powinna wynosić ok. 1.
Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę nareduktorze w lewo – zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraniezaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniej 0,7 i przekraczamy granicę palności:lewa granica.
Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie a do zuboenia mieszanki pozagranicę palności – lambda powyej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakresstabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zalena od podciśnieniawytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik – im jego przekrój większy, tym węszy obszar stabilności itrudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowieobszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosićok. 1,05.
Aby silnik miał moliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy – lambdapowinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę ju na niszych obrotach i łatwiejsze zapalaniesilnika. Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekkopod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (mona korzystać nawet ze stopera). Jeelisilnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu.
Zbytnie odkręcenie zaworu głównegotylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zuycie LPG.
Lepiej jest nieco przykręcić ni zbytnioodkręcić zawór główny.
Opis z daniels.lumena.waw.pl – przeredagowane i opatrzone wyjaśnieniami przez Rafała Adamczaka. _________________ Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
archive_20
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 13039
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
|
Wysłany: Wto 15 Cze 2010, 23:22
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji |
|
|
teraz malykoles sobie to wydrukuj i idź robić regulację. a po wykonaniu regulacji jedź na analizator spalin |
|
Powrót do góry |
|
|
malykoles
Dyskutant
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): woj lubelskie Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 1998 r. + LPG
Piwa: 1/6
|
|
Powrót do góry |
|
|
archive_18
Auto Maniak
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 15058
Piwa: 1623/642
|
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 17:40
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji |
|
|
Nie jest to skomplikowana sprawa .Powinieneś sobie poradzić. _________________ Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 17:40
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
archive_20
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 13039
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
|
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 23:07
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji |
|
|
po tym opisie na pewno zrobi!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - I generacja
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2024 |
Created by idealneT and OM System |
|