Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Socha22
Czytelnik
Dołączył: 11 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 18:21
Temat postu: Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
Witam.
Mam problem z parownikiem w Lanosie.
Od ok. pół roku przy prędkości powyżej 120km/h po ok 5-10 minutach parownik odmawiał posłuszeństwa (zamarza). Nie przeszkadzało mi to zbytnio, ponieważ sporadycznie korzystałem z autostrady, a jeżeli już korzystałem to jechałem max 110km/h ( do domu mam ok 100km autostradą więc czas przejazdu niespecjalnie mi się wydłużył). Od dwóch tygodni samochód kompletnie mi nie odpala na gazie ( na początku zapalał, po przejechaniu paru km, zgaszeniu i ponownemu odpaleniu już odmawiał posłuszeństwa). Aktualnie śmiga mi tylko na benzynie. Myślę o wymianie parownika ale chciałbym się zwrócić z prośbą o pomoc w doborze odpowiedniego.
Lanos 1.5 16v 100KM, aktualnie założony parownik jest do 100 KM
http://allegro.pl/parownik-tomasetto-100hp-mod-at-07-z-filtrem-i5075424784.html
Myślałem nad takim lub do 140 KM |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 18:57
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
Witam.
Skoro zamarza to znaczy, że nie ma obiegu grzewczego. Obieg grzewczy brany jest z obiegu ogrzewania kabiny i wątpliwe jest aby była to wina samego parownika. Na początek sprawdziłbym, czy nie jest on zapowietrzony...
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Socha22
Czytelnik
Dołączył: 11 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 20:37
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
A jest możliwość, żeby sprawdzić to samemu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 22:37
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
Kiedy ostatnio czyszczony był parownik? Zestaw naprawczy parownika niewiele kosztuje. Mogą być stwardniałe membrany. Decydując sie na zakup parownika wybrałbym ten o większej mocy.
Temat przenoszę do działu gazowego. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Socha22
Czytelnik
Dołączył: 11 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 14:13
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
Keram2504 napisał: | Decydując sie na zakup parownika wybrałbym ten o większej mocy. |
Dlaczego o większej? Spotykam się z różnymi opiniami na ten temat.
Był czyszczony ok 1,5 roku temu jeżeli mnie pamięć nie myli. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 14:13
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:07
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
Zauważ że Twoja bryka jak podajesz ma 100 Kucy i parownik też masz do 100 KM. Wartości tu są graniczne. Zalecenia gazowe mówią o około 30 % zapasu.
Cytat: | Niewłaściwie pod względem wydajności dobrany reduktor przy wysokich obciążeniach silnika może się wychłodzić w stopniu uniemożliwiającym jego dalszą pracę (ulega oszronieniu i nie jest w stanie odparowywać paliwa). |
Cytat: | Przy doborze reduktora do danej jednostki napędowej należy uwzględnić zapas mocy na reduktorze. Nieprawidłowy dobór urządzenia skutkuje nierównomierną pracą silnika. |
Teksty zerżnąłem z;
http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Reduktory-w-gazowych-ukladach-zasilania,artykul,5886.html
http://autogaz-journal.pl/porady/reduktory-w-instalacjach-lpg
Przeczytaj zacytowane linki. Jest mowa też że membrany wytrzymują przeważnie 60 tkm. Chociaż jak mało jeździsz to też z upływem czasu guma twardnieje i w tym wypadku nie trzymałbym sie tego pewnika. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pon 14 Wrz 2015, 17:10
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął.
Co do membran - jeśli są stare to faktycznie mogą być problemy z utrzymaniem ciśnienia oraz dawkowaniem LPG, ale od tego nie powinien zamarzać parownik... Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Socha22
Czytelnik
Dołączył: 11 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 21 Wrz 2015, 14:48
Temat postu: Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG |
|
|
Grzybeq napisał: | Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął. |
Po przełączeniu na gaz od razu mi gaśnie
Finalnie okazało się, że jest tylko walnięta cewka w elektrozaworze wiec całość do wymiany
Jak na razie działa bez zarzutu.
Dzieki wszystkim za pomoc |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2024 |
Created by idealneT and OM System |
|