Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tikoviec
Czytelnik
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Daewoo tico 0,8 2000 r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 26 Mar 2015, 22:04
Temat postu: Daewoo tico i gaśnięcie silnika |
|
|
Podczas jazdy / nie zawsze / zdarza się że gdy wrzuce bieg na luz silnik gaśnie, auto ma prędkość np. 70 km/h to samo dzieje sie jak zwalnia sie dojeżdzając do skrzyżowania. Raz potrafiłem przejechać 50 km i nic sie nie działo. Po zatrzymaniu sie - przerwa jakieś 10 minut i zapaleniu auto po chwili gaśnie, trzeba dodawać gaz coby nie zgasło, podczas dalszej jazdy ( to już nie jest wtedy jazda ) autem trzepie i szarpie tak jak np wystepowałby brak iskry na jednej ze świec. Po ostygnięciu jak silnik zimny jak się zapali ( brak ssania ) to trzeba poprzyciskać troche pedał gazu i wtedy silnik pracuje normalnie. Po pewnym czasie jak nagrzeje się silnik włącza się wentylator chłodnicy. Po wyłaczeniu i ponownym załączeniu silnik ma bule z powrotem do normalnej pracy. Zdjąłęm filtr powietrza, po nagrzaniu silnika przepustnica jest w pionie - otwarta. Jak ją sie przymknie to silnik zaczyna normanie pracować. Żadko bo żadko ale czasem zdarzy się że po wyłączeniu zapłonu jeszcze potrafi szarpnąc autem. Moje podejrzenie pada na rozregulowany gaźnik. Jesli chodzi o przewody WN, palec, kopułka cewka WN są dobre, świece też. Nie podejrzewam aby to była wina aparatu zapłonowego. Prosiłbym o pomoc i zgóry za nią dziękuję |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Pon 30 Mar 2015, 23:22
Temat postu: Re: ( Daewoo Tico ) Daewoo tico i gaśnięcie silnika |
|
|
Filtr paliwa wymieniałeś?
Gaźnik masz koreański czy polski?
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
tikoviec
Czytelnik
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Daewoo tico 0,8 2000 r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 01 Kwi 2015, 21:58
Temat postu: Re: ( Daewoo Tico ) Daewoo tico i gaśnięcie silnika |
|
|
Filtr paliwa był wymieniany dawno, ale wg mnie to nie filtr paliwa. Wcześniej pisałem że brak ssania. Ssanie jest jak sie okazuje tylko nie takie jak wcześniej - głośniejsza praca silnika była wcześniej na ssaniu. Na obrotomierzu jak jest ssanie to pokazuje okolo 2000 obrotów po tym jak wyłaczy sie ssanie to jest z jakieś 1300. Silnik pracuje normalnie. Jak się zagrzeje do takiego momentu że sie właczy dmuchawa to wyłączam silnik. Po ponownym uruchomieniu silnika rozgrzanego popracuje chwile i się wyłącza. Stan ten dotyczy auta bez jazdy. Podejrzewam że gaźnik jest rozregulowany. Jak się doda nieznacznie gazu podczas powtórnego zapalania rozgrzanego silnika to ten silnik szybciej gaśnie. Próbowałem kręcić składem mieszanki ale nic nie dało, może przez to też coś sie bardziej rozregulowało. Jak należałoby zabrać się do poprawnego wyregulowania tego gaźnika bo to raczej w nim tkwi przyczyna opisanego objawu. Czy gaźnik jest koreański czy polski - trudno mi powiedzieć bo nie wiem, po czym ewentualnie to można stwierdzić ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Czw 02 Kwi 2015, 19:42
Temat postu: Re: ( Daewoo Tico ) Daewoo tico i gaśnięcie silnika |
|
|
Ogólnie różnią się stopniem skomplikowania - polskie były łatwiejsze do ustawienia. Nie mam teraz dostępu do żadnego Tico żeby zrobić zdjęcie, a w necie to w zasadzie nic nie widać. Na ssaniu powinien mieć obroty 1300, po rozgrzaniu około 800. Jeśli ma więcej to cały czas chodzi na ssaniu bądź łapie lewe powietrze. To drugie jest łatwo sprawdzić - jak jest szczelny to po zatkaniu kolektora ssącego ma zgasnąć - jeśli jest nieszczelny w zasadzie od razu będzie słychać gdzie. Z samym ustawieniem gaźnika może być ciężko na odległość, a żadnej instrukcji do tego nie posiadam _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( Daewoo Tico ) Porady, problemy techniczne
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2024 |
Created by idealneT and OM System |
|