Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lajpa0013
Czytelnik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Dwór Mazowiecki Posiadane auto: Daewoo Tico
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 11 Gru 2013, 00:13
Temat postu: Spalanie płynu chłodniczego (tico LPG) |
|
|
Witam, posiadam tico i mam problem co do ubytku płynu chłodniczego. Na początku ubywało go powoli, było mało to dolewałem, po jakimś dość krótkim czasie coraz więcej aż w końcu skończył się całkowicie i przy następnym odpaleniu zamarz parownik. Płyn dolałem, odpaliłem, kopci na biało jak cholera i ubywa płynu. odkręcając korek chłodnicy dodałem gazu co skutkowało fontanną-spaliny w układzie chłodzenia, sprawdziłem olej i jego stan- wszystko w porządku. Teraz mam pytanie bo może ktoś miał podobny problem, co to może być? Oczywiście jak większość "fachowców" stwierdziło że to uszczelka, okej. mam trochę pojęcia więc w garażu zdjąłem głowice i uszczelka jest w porządku. Teraz nasuwa się pytanie do wszystkich, przez co jeszcze może spalać płyn chłodzący i czy mogę sprawdzić szczelność głowicy "domowym" sposobem(chodzę do szkoły więc wiadomo chodzi o fundusze)??
[color=green]przeniesiono. Pkt 8 RF.
Keram[/color] |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Sob 14 Gru 2013, 01:10
Temat postu: Re: ( Daewoo Tico ) Spalanie płynu chłodniczego (tico LPG) |
|
|
Powiem tak - wyjścia są 2, żadne z nich nie jest tanie.
Skoro dopuściłeś do zamrożenia parownika, to znaczy, że płynu było tak mało, że już nie krążył w obiegu, a to jest jednoznaczne z ugotowaniem głowicy. Uszczelkę może i miałeś całą, ale co do głowicy - tu mam obawy.
Szczelność głowicy wykonuje się w temperaturze pracy silnika, więc około 90*C, chyba w domowych warunkach będzie z tym ciężko. Możesz oddać na sprawdzenie swoją głowicę, ale poza nią przyjrzałbym się jeszcze parownikowi od LPG - skoro na początku ubywało mało płynu, to pytanie, czy przypadkiem membrana już nie skończyła życia i nie przedostawał się płyn do obiegu LPG i nie był spalany.
Druga opcja, to od razu założyć, że owa głowica jest dziurawa, kupić drugą oddać na sprawdzenie szczelności i jeśli jest ok, to splanować, założyć z nową uszczelką i zapomnieć o temacie.
Tak czy inaczej bez kosztów niestety się nie obejdzie.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Nervuseq
Czytelnik
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): MMz Posiadane auto: Tico
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 12:55
Temat postu: Re: ( Daewoo Tico ) Spalanie płynu chłodniczego (tico LPG) |
|
|
sprawdz pompe wody:D ma ona taki otwór po prawej stronie bagnetu. wychodzi z silnika |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( Daewoo Tico ) Porady, problemy techniczne
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2024 |
Created by idealneT and OM System |
|