Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Czw 06 Cze 2013, 11:10
Temat postu: Aparat zapłonowy - opis. |
|
|
Witam wszystkich.
W związku z faktem iż koledze padło auto postanowiliśmy wspólnie zrobić diagnostykę.
OBJAWY:
Silnik uruchamiał się, pracował przez 3-5s normalnie, po czym jakby zaczynał się dławić i gasł. Ponowne uruchomienie - zachowanie identyczne.
Sprawdzony został układ paliwowy - wynik pozytywny.
Na warsztat trafił aparat zapłonowy.
Patrząc na niego od strony osi wtyczką do góry piny rozkładają się następująco:
1 masa
2 zasilanie
3 wyjście typu otwarty kolektor (OC) zwierane do masy w chwili przesłonięcia otworu kółka ze szczeliną
4. jak trzeci, tyle, że potwierdzający obrót wałka.
Opis dotyczy naprawianego aparatu Mando, ale jak trafi się okazja sprawdzę co piszczy w Dac.
W naprawianym egzemplarzu padł stabilizator napięcia - zamiast 5V na wyjściu dawał 8,5. Po wymianie zlokalizowany został pęknięty lut od wyjścia 4 i to było najprawdopodobniej przyczyną całego zamieszania.
Jak sprawdzić poprawność działania w warunkach domowych?
Należy wymontować aparat (uwaga po odkręceniu spod osi wyleje się olej).
Podłączyć pod zasilanie, a do wyjść podłączyć 2 diody przez rezystory np. 470Ohm.
Kręcąc powoli osią powinniśmy uzyskać:
18 zgaśnięć diody na wyjściu 3 (zgaśnięcie oznacza stan wysoki)
potem chwilę świecenia
18 zgaśnięć diody na wyjściu 3 (zgaśnięcie oznacza stan wysoki)
potem chwilę świecenia
2 zgaśnięcia diody na wyjściu 3
zgaszenie diody na wyjściu 4
zapalenie diody na wyjściu 3
zapalenie diody na wyjściu 4
16 mignięć diody na wyjściu 3 i tak w pętli.
Jeśli ktoś posiada oscyloskop, to cały pomiar można wykonać bardzo prosto na żywym pacjencie wykorzystując zasilanie silnika (uwaga na wtryski paliwowe - będą wtedy działały, bo ECU myśli, że silnik jest w ruchu)...
W razie pytań proszę o rozwinięcie tematu.
Przy okazji - prośba do moderatora o utworzenie działu manual i przeniesienie tego postu.
Z góry dziękuję, pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( Daewoo Matiz ) Porady, problemy techniczne
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2024 |
Created by idealneT and OM System |
|