Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubek12324
Czytelnik
Dołączył: 29 Lut 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): jasło Posiadane auto: Daewoo Matiz
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 14 Paź 2012, 10:54
Temat postu: Nie równa praca na wolnych obrotach falowanie |
|
|
Mam mały kłopocik ze swoim matizkiem otóż Jak jest pierwszy rozruch co dnia ładnie zapali po jednym obrocie rozrusznika i zaczyna lekko falowac dodam że obroty są takie ledwo ledwo. Dalej następny zapłon trzeba nacisną lekko pedał gazu bo jak się nie doda trzeba bedzie kręcic rozrusznikiem kilka nascie razy a jak złapie to ledwo wskoczy z szarpaniem na obroty. Jazda na odcinkach jest wporzo tylko te obroty i zapalanie jest ni normalne. Morze ktoś miał podobny przypadek i zechce sie podzielić ? Proszęo pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
korzycha
Debiutant
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: FORD GALAXY 2.8 VR6
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 15 Sie 2013, 13:46
Temat postu: re |
|
|
odłącz kleme minusową akumulatora na pare godzin po załączeniu załącz zapłon odczekaj 10 sek , zgaś zapłon i zapal ponownie auto i nie dodawając gazu poczekaj ok 20 min zrobi sie adaptacja przepustnicy - ja miałem taki problem pomogło |
|
Powrót do góry |
|
|
MEDION
Debiutant
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk Posiadane auto: Renault Clio 1,5 dCi
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Pon 09 Wrz 2013, 21:38
Temat postu: Re: re |
|
|
korzycha napisał: | odłącz kleme minusową akumulatora na pare godzin... |
Zastanawiam się dlaczego na dwie godziny?
Patrząc się z boku na tą poradę sądzę, że......mam bardzo duże braki.
Osobiście stawiam na 200%, że to wina "silnika krokowego".
Kup nowy (25-30 zł) załóż i się pochwalisz, że...............obroty się ustabilizowały.
Po tych objawach nie przychodzi mi nic innego. |
|
Powrót do góry |
|
|
Pawelek780
Dyskutant
Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: opel meriva 1.6 8 v 2004 r
Piwa: 2/8
|
Wysłany: Sob 14 Wrz 2013, 18:33
Temat postu: Re: ( Daewoo Matiz ) Nie równa praca na wolnych obrotach falowanie |
|
|
200% ,szkoda że nie dałeś sobie ręki uciąć.
W matizie nie ma śrubki od wolnych obrotów,trzeba je zaprogramować (jak post wyżej),od tego trzeba zacząć.Odpięcie akumulatora może zrobić takiego psikusa, że wolne obroty falują.Jeżeli programowanie nie przyniesie poprawy to wtedy szukać dalej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzybeq
Auto Maniak
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
|
Wysłany: Sob 14 Wrz 2013, 22:37
Temat postu: Re: ( Daewoo Matiz ) Nie równa praca na wolnych obrotach falowanie |
|
|
Widzę, że temat jest niezwykle gorący.
Powiem tak - regulacja wolnych obrotów jest i to w dodatku w postaci śrubki zaraz przy lince gazu.
Przepustnica elektryczna pracuje jedynie w czasie uruchomienia zimnego silnika, czyli na potocznie zwanym ssaniu, potem zamyka się szczelnie (o ile w ogóle pracuje, bo takie przypadki też miałem).
Jeśli silnik pracuje na bardzo niskich obrotach i ma problem z przejściem na wyższe, ale po delikatnym dodawaniu gazu uda się go wgonić, to do przeglądu jest czujnik MAP (od podciśnienia). Najprostsza diagnoza - odłączyć wężyk i zatkać wlot - jeśli silnik zmieni pracę lub zgaśnie, to znaczy, że działa, jeśli nie, to wiadomo...
Tak przy okazji - kasowanie adaptacji komputera to odłączenie klemy na czas nawet poniżej 1 minuty. Niektórzy zalecają włączenie stopu lub pozycyjnych dla pewności (przy odłączonym akumulatorze), ale nie jest to konieczne.
Co do samej adaptacji - kolega korzycha może mieć rację - jeśli złapałeś jakąś przerwę w pracy któregoś czujnika to taka ewentualność mogła wystąpić. Proponuję mostek pomiędzy pinami A-C w złączu diagnostycznym i podać na forum co wymiga ( o ile klema jeszcze nie była zdjęta).
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sob 14 Wrz 2013, 22:37
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldek2206
Czytelnik
Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: Deawoo Matiz
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 30 Sty 2016, 01:52
Temat postu: Nierówna praca silnika Matiz |
|
|
Witam. Odświeże troszkę temat. U mnie problem przedstawia się natępująco: od pewnego czasu matiz nie wkręcał się na obroty, z upływem czasu było coraz gorzej i zaczął do tego po odpalaniu bardzo nierówno chodzić. Najpierw na zimnym silniku chodził równo lecz po nagrzaniu zaczął szatkować na wolnych. Zaznaczę że auto bardzo mało używane od listopada zrobił może z 200km. Po prawie dwóch tygodniach postoju w garażu dzisiaj żona postanowiła go "przepalić" i okazało się że już praktycznie nie da się nim jechać bo cały czas nierówno pracuje. Check nie świeci.
Następujące czynności jakie wykonałem do tej pory:
- wymiana PWN
- wymiana świec
- podmianka MAP sensora (niby od astry g ale to to samo - astra chodzi ładnie)
- czyszczenie krokowca
- czyszczenie aparatu zapłonowego
- wymiana filtra powietrza i paliwa
Dodam jeszcze że praca silnika w miarę stabilizuje się na obrotach w granicach 3 tys ( ani mniej ani więcej - podaję około bo nie ma obrotomierza)
Zauważyłem również że silnik równiej pracuje kiedy zdejmę i założę z powrotem 2 przewód zapłonowy (obroty na chwilę się wyrównują).
Jeżeli ktoś zechciałby pomóc desperatowi to dodatkowo załączam link do filmiku https://youtu.be/IoChKvIrDuE
Z góry dziękuję za udzielone podpowiedzi |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( Daewoo Matiz ) Porady, problemy techniczne
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2024 |
Created by idealneT and OM System |
|