Daewoo

ogłoszeniaceny używanychforumczęścioponyksiążkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Daewoo Polonez ) polonez 1.6 GLI Bosch - kaprysi



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DAEWOO Forum Strona Główna -> ( Daewoo Polonez ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syrena104

Czytelnik



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: escort1.8D, f126p, polonez1.6GLI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 04 Maj 2011, 23:17
Temat postu:

polonez 1.6 GLI Bosch - kaprysi


Niedawno kupiłem poloneza 1998 r.p. 1.6 GLI monowtrysk Bosch, ponieważ potrzebowałem większego samochodu z hakiem. Kupując go wiedziałem, że chodzi tylko na gazie ("robi pod siebie" ciemnymi plamami widocznymi na betonie i zanikającymi po kilkunastu minutach) - ma chyba dziurawy zbiornik lub nieszczelną rurkę paliwową. Ale do rzeczy. "Kapryszenie" polega na niesygnalizowanym i niewiadomego pochodzenia zapalaniu się kontrolki silnika, szarpnięciach silnika, prychaniu; zarówno na wolnych obrotach jak i podczas otwierania przepustnicy, dzieje się tak zarówno na gorącym jak i na zimnym silniku. Momentowi zapalenia się kontrolki silnika i "prychnięciu" towarzyszy delikatne syknięcie przeciskającego się gdzieś powietrza. Nie wiem, czy jest to skutkiem, czy przyczyną pojawiającego się błędu. Po zakupie auta, widząc pęknięty, kulisty, z czarnego plastiku "wyrównywacz" podciśnienia - wymieniłem go na inny ze złomowanego lanosa. Trochę się poprawiło, ale i tak bywa, że mam kłopoty wyjechać z posesji albo szybko ruszyć spod świateł, a potem można przejechać i 50 km a silnik chodzi jak marzenie. Po prychnięciu kontrolka silnika gaśnie po kilku sekundach. I tak w kółko. Przeczyściłem i przemyłem aerozolem do kontaktów elektrycznych wszystkie widoczne w komorze silnika styki i połączenia. Czy to możliwe, że momentami ciągnie "fałszywe powietrze" przez przewód i wtryski benzynowe ?
Świece wymieniłem, przewody WN wyglądają na prawie nowe, kilkakrotnie odłączałem masę akumularora, żeby zresetować komputer. Sprawdziłem i uszczelniłem gumowe wężyki podciśnieniowe. Nie mam w mojej okolicy możliwości odczytania kodów błędów (okolice Ostrowa Wielkopolskiego). Wiem, że jeślibym wymienił czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy, urządzenie zapłonowe Bosch, komputer i parę innych rzeczy, to na pewno usterka by znikła, tylko, że wartość pojazdu i wysokość emerytury nie uzasadnia takich wydatków.
Pozdrawiam i mam nadzieję dowiedzieć się czegoś od forumowiczów.
Powrót do góry
syrena104

Czytelnik



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: escort1.8D, f126p, polonez1.6GLI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Maj 2011, 19:28
Temat postu:

Re: ( Daewoo Polonez ) polonez 1.6 GLI Bosch - kaprysi


Na pewno jedną z przyczyn był regulator napięcia alternatora. Wymieniłem i napięcie jest stabilne 13,5 V a były skoki napięcia do 20 V; mimo tego jeszcze zdarzy się że silnik prychnie i zapali się kontrolka silnika, ale znacznie rzadziej i na krócej.
Może ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia w tym temacie.
Pozdrawiam forumowiczów.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DAEWOO Forum Strona Główna -> ( Daewoo Polonez ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Daewoo Polonez »

Opinie o samochodach Daewoo Polonez - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Daewoo Polonez ) Porady, problemy techniczne






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System